Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

1. Biernat-Sudolska M, Rojek-Zakrzewska D, Drożdż K, Bilska-Wilkosz A. Antimicrobial Activity of N,N-Diethyldithiocarbamate against Ureaplasma parvum and Ureaplasma urealyticum. Int. J. Mol. Sci., 2024, 25(1), 40. DOI
  2. Schickle K,Gołda-Cępa M,Vuslat-Parlak Z, Grigorev N,Desante G, Chlanda A, Mazuryk O, Neuhaus K, Schmidt C, Amousa N, Drożdż K, Neuss S, Pajerski W, Esteves-Oliveira M, Brzychczy-Włoch M, Kotarba A, Gonzalez-Julian J. Revealing Bactericidal Events on Graphene Oxide Nano Films Deposited on Metal Implant Surfaces. Journal of Materials Chemistry B. Royal Society of Chemistry (RSC), 2024. DOI
  3. Błoniarz A, Marchewka J, Sitarz M, Drożdż K, Gosiewski T, Brzychczy-Włoch M, Moskalewicz T. Effect of adding selected carboxylic acids to the solution on electrophoretic deposition, adhesion strength, morphology and antibacterial properties of chitosan coatings on titanium Progress in Organic Coatings 89, 108258. DOI
  4. Mielczarek M, Marchewka J, Łukaszczyk A, Sitarz M, Cienek Ł, Dziadek K, Drożdż K, Biegun K, Gosiewski T, Brzychczy-Włoch M, Moskalewczi T. Influence of the EPD route and surface preparation of titanium substrates on the microstructure, surface topography and usage properties of chitosan coatings incorporated in Tea Tree Oil and Terpinen-4-ol. Applied Surface Science 655, 159626. DOI
  5. Brzychczy-Sroka B, Talaga-Ćwiertnia K, Sroka-Oleksiak A, Gurgul A, Zarzecka-Francica E, Ostrowski W, Kąkol J, Drożdż K, Brzychczy-Włoch M, Zarzecka J. Standardization of the protocol for oral cavity examination and collecting of the biological samples for microbiome research using the next-generation sequencing (NGS): own experience with the COVID-19 patients. Scientific Reports 14; 3717. DOI
  6. Majka Z, Zapala B, Krawczyk A, Czamara K,Mazurkiewicz J, Stanek E, Czyzynska-Cichon I, Kepczynski M, Salamon D, Gosiewski T, Kaczor A. Direct oral and fiber-derived butyrate supplementation as an antiobesity treatment via different targets. Clinical Nutrition 43; 3, 869-880. DOI

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

1. Szaleniec J, Bezshapkin V, Krawczyk A, Kopera K, Zapała B, Gosiewski T, Kosciolek T. Determinants of the microbiome spatial variability in chronic rhinosinusitis. Rhinology, 2023 DOI
  2. Krawczyk A, Gosiewski T, Zapała B, Kowalska-Duplaga K, Salamon D. Alterations in intestinal Archaea composition in pediatric patients with Crohn's disease based on next-generation sequencing - a pilot study. Gut Microbes, 2023, 15(2), 2276806 DOI
  3. Chytrosz-Wrobel P, Golda-Cepa M, Drozdz K, Rysz J, Kubisiak P, Kulig W, Brzychczy-Wloch M, Cwiklik L, Kotarba A.In Vitro and In Silico Studies of Functionalized Polyurethane Surfaces toward Understanding Biologically Relevant Interactions. ACS Biomater. Sci. Eng. 2023, 9, 11, 6112–6122 DOI
  4. Krawczyk A, Talaga-Ćwiertnia K, Biegun K, Drożdż K, Salamon D, Gosiewski, T,  Sroka-Oleksiak A. Quantitative evaluation of the genus Bifidobacterium in stool samples of patients with type 1 and 2 diabetes. Postępy Higieny i Medycyny Doświadczalnej, 2023, 77, 1, 3923, 59-64 DOI
  5. Sfetura T, Rusinek J, Zając M, Zapała B, Gosiewski T, Sroka-Oleksiak A, Salamon D, Pędziwiatr M, Major P. Duodenal microbiota and weight-loss following sleeve gastrectomy and Roux-en-Y gastric bypass- a pilot study. BMC Surg. 2023, 23, 1, 173. DOI
  6. Dobrut A, Wójcik-Grzybek D, Młodzińska A, Pietras-Ożga D, Michalak K, Tabacki A, Mroczkowska U, Brzychczy-Włoch M. Detection of immunoreactive proteins of Escherichia coli, Streptococcus uberis, and Streptococcus agalactiae isolated from cows with diagnosed mastitis. Front. Cell. Infect. Microbiol 2023, 13:987842. DOI
  7. Sroka-Oleksiak A, Pabian W, Sobońska J, Drożdż K, Bogiel T, Brzychczy-Włoch M. Do NAAT-Based Methods Increase the Diagnostic Sensitivity of Streptococcus agalactiae Carriage Detection in Pregnant Women? Diagnostics 2023, 13, 863 DOI
  8. Talaga-Ćwiertnia K, Sroka-Oleksiak A, Zapała B, Salamon D, Krawczyk A, Brzychczy-Włoch M, Gosiewski T. New insights into upper respiratory microbiota diversity and interplay in patients with COVID-19 depending on the SARS-CoV-2 viral load in the epithelial cells in the nasopharynx.Pol Arch Intern Med 2023, 16442. DOI
  9. Krawczyk A, Salamon D, Kowalska-Duplaga K, Zapała B, Książek T, Drażniuk-Warchoł M, Gosiewski T. Chanes in the gut micobiome in pediatric patients in relation to the clinical activity of Croh's disease. World J Gastroenterol 2023, 29 (14), 2172-2187. DOI
  10. Dobrut A, Młodzińska A, Drożdż K, Wójcik-Grzybek D, Michalak K, Pietras-Ożga D, Krakulska J, Katarzyna B, Brzychczy-Włoch M. The Two-Track Investigation of Fibronectin Binding Protein A of Staphylococcus aureus from Bovine Mastitis as a Potential Candidate for Immunodiagnosis: A Pilot Study. Int. J. Mol. Sci. 2023, 24 (7), 6569. DOI
  11. Talaga-Ćwietnia K,  Ochońska D, Gajda M, Kowalczyk M, Palczewska M, Brzychczy-Włoch M. Stethoscopes or maybe "bacterioscopes" - is hand hygiene solely capable of preventing hospital-associated infections? Polish Journal of Microbiology 2023,72 (1), 79-91. DOI
  12. Borowa A, Rymarczyk D, Ochońska D, Sroka-Oleksiak A, Brzychczy-Włoch M, Zieliński B. Indetifying bacteria species on microscopic polyculture images using deep lerning. IEE Journal of BIomedical and Health Informatics 2023, 27 (1), 121-130. DOI
  13. Pudełko I, Moskwicz A, Kwiecień K, Kriegseis S, Krok-Borkowicz M, Schickle K, Ochońska D, Dobrzyńsi P, Brzychczy-Włoch M, Gonzalez-Julian J, Pamuła E. Porous Zirconia Scaffolds Functionalized with Calcium Phosphate Layers and PLGA Nanoparticles Loaded with Hydrophobic Gentamicin. Int. J. Mol. Sci. 2023, 24(9), 8400. DOI
  14. Michalak K, Winiarczyk S, Łukasz A, Urszula K, Andrzejczyk S, Garbacz K, Dobrut A, Jarosz Ł, Czupryna W, Pietras-Ożga D. Antioxidant and antimicrobial properties of an extract rich in proteins obained form Trametes versicolor. Journal of Veterinary Research 2023, 67, 209-218. DOI
  15. Kanp K, Reczynska-Kolman K, Kwiecień K, Niewolik D, Płonka J, Ochońska D, Jeleń P, Mielczarek P, Kazek-Kęsik A, Jaszcz K, Brzychczy-Włoch M, Pamuła E. Poly(sebacic acid) microparticles loaded with azithromycin as potential pulmonary drug delivery system: Physicochemical properties, antibacterial behavior, and cytocompatibility studies. Biomaterials Advance 153, 213540. DOI
  16. Kwiecień K, Brzychczy-Włoch, Pamuła E. Antibiotics modified by hydrophobic ion-pairing - A solution world's problems with resistant bacteria? Sustainable Meterials and Technologies 2023, 37, e00662. DOI
  17. Brzychczy-Sroka B,Talaga-Ćwiertnia K, Sroka-Oleksiak A, Gurgul A, Zarzecka-Francica E, Ostrowski W,  Kąkol J, Zarzecka J, Brzychczy-Włoch M. Oral Microbiota Study of the Patients after Hospitalisation for COVID-19, Considering Selected Dental Indices and Antibiotic Therapy Using the next Generation Sequencing Method (NGS). Journal of Oral Microbiology, 2023, 15, 2264591. DOI
  18. Jimenez G.L, Shrestha B, Porter T, Brzychczy-Włoch M, Vazquez-Lopez C, Falcony C,  Rosales I, Ragin T, Kochanowicz M, Dorosz D, Optimization of blue upconverted light emission based on fluoroindate glass matrix and subsequent chitosan functionalization. Materials Research Bulletin, 2023, 168, 112459. DOI

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

1. Salamon D, Zapała B, Krawczyk A, Potasiewicz A, Nikiforuk A, Stój A, Gosiewski T. Comparison of iSeq and MiSeq as the two platforms for 16S rRNA sequencing in the study of the gut of rat microbiome. Appl. Microbiol Biotechnol 2022, 106 (22) 7671-7681 DOI
  2. Borowa, A., Rymarczyk, D., Ochońska, D., Sroka-Oleksiak A., Brzychczy-Włoch M., Zieliński B., Identifying bacteria species on microscopic polyculture images using deep learning. IEEE J Biomed Health Infrom. 2022 DOI
  3. Krukiewicz, K.; Kazek-Kęsik, A.; Brzychczy-Włoch, M.; Łos, M.J.; Ateba, C.N.; Mehrbod, P.; Ghavami, S.; Shyntum, D.Y. Recent Advances in the Control of Clinically Important Biofilms. Int. J. Mol. Sci. 2022, 23, 9526. DOI
  4. Ziomber-Lisiak A, Talaga-Ćwiertnia K, Sroka-Oleksiak A, Surówka AD, Juszczak K, Szczerbowska-Boruchowska M. Repetitive transcranial direct current stimulation modulates the brain-gut-microbiome axis in obese rodents. Pharmacol Rep. 2022, DOI
  5. Reczyńska-Kolman K, Hartman K, Kwiecień K, Brzychczy-Włoch M, Pamuła E. Composites based on gellan gum, alginate and nisin-enriched lipid nanoparticles for the treatment of infected wounds. International Journal of Molecular Sciences, 2022, 23, 1 DOI
  6. Klajmon A, Olechowska-Jarząb A, Salamon D, Sroka-Oleksiak A, Brzychczy-Włoch M, Gosiewski T. Comparison of antigen tests and qPCR in rapid diagnostics of infections caused by SARS-CoV-2 virus. Viruses, 2022, 14, 1 DOI
  7.  Dobrut A, Brzychczy-Włoch M. Immunogenic proteins of group B Streptococcus - potential antigens in immunodiagnostic assay for GBS detection. Pathogens, 2022, 10, 1 DOI
  8. Pajerski W, Chytrosz-Wrobel P, Golda-Cepa M, Pawlyta M, Reczynski W, Ochonska D, Brzychczy-Wloch M, Kotarba A. Opposite effects of gold and silver nanoparticle decoration of graphenic surfaces on bacterial attachment. New Journal of Chemistry, 2022, DOI
  9. Drożdż K, Ochońska D, Ścibik Ł, Gołda-Cępa M, Biegun K, Brzychczy-Włoch M. The frequency of occurrence of resistance and genes involved in the process of adhesion and accumulation of biofilm in staphylococcus aureus strains isolated from tracheostomy tubes. Microorganisms, 2022, 10, 6 DOI
  10. Źródłowski T, Giri B, Gosiewski T. Multiple septic emboli in lungs, the brain, and the retina. Polish Archives of Internal Medicine 2022, DOI
  11. Janiszewska N, Raczkowska J, Grzegorczyk K, Brzychczy-Włoch M, Gosiewski T, Marzec MM, Gajos K, Awsiuk K. Effect of poly(tert-butyl methacrylate) stereoregularity on polymer film interactions with peptides, proteins, and bacteria. Colloids and Surface, B Biointerfaces 2022, 210  DOI
  12. Stefura T, Zapała B, Gosiewski T, Skomarovska O, Pędziwiatr M, Major P. Changes in the Composition of Oral and Intestinal Microbiota After Sleeve Gastrectomy and Roux-En-Y Gastric Bypass and Their Impact on Outcomes of Bariatric Surgery. Obesity Surgery 2022, DOI
  13. Dobrut A, Ochońska D, Brzozowska E, Górska S, Kaszuba-Zwoinska J, Gołda-Cępa M, Gamian A, Brzychczy-Wloch M. Molecular Characteristic, Antibiotic Resistance, and Detection of Highly Immunoreactive Proteins of Group B Streptococcus Strains Isolated From Urinary Tract Infections in Polish Adults. Frontiers in Microbiology 2022, 13, 809724.  DOI
  14. Wojcik-Grzybek D, Hubalewska-Mazgaj M, Surmiak M, Sliwowski Z, Dobrut A, Mlodzinska A, Wojcik A, Kwiecien S, Magierowski M, Mazur-Bialy A, Bilski J, Brzozowski T. The Combination of Intestinal Alkaline Phosphatase Treatment with Moderate Physical Activity Alleviates the Severity of Experimental Colitis in Obese Mice via Modulation of Gut Microbiota, Attenuation of Proinflammatory Cytokines, Oxidative Stress Biomarkers and DNA Oxidative Damage in Colonic Mucosa. International Journal of Molecular Science 2022, 23, 6, DOI
  15. Sitarz K, Czamara K, Szostek S, Kaczor A. The impact of HPV infection on human glycogen and lipid metabolism - a review. Biochim Biophys Acta Rev Cancer, 2022, 1877(1):188646. DOI
  16. Kwiecień K, Pudełko I, Knap K, Reczyńska-Kolman K, Krok-Borkowicz M, Ochońska D, Brzychczy-Włoch M, Pamuła E. Insight in superiority of the hydrophobized gentamycin in terms of antibiotics delivery to bone tissue. International Journal of Molecular Sciences 2022, 23, 20. DOI
  17. Ścibik Ł, Ochońska D, Gołda-Cępa M, Brzychczy-Włocg M, Kotarba A. Microbiological analysis of tracheostomy tube biofilms and antibiotic resistance profiles of potentially pathogenic microorganisms. Otolaryngologia Polska 2022, 76 (5), 1-13. DOI
  18. Dobrut A, Ochońska D, Brzozowska E, Górska-Frączek S, Kaszuba-Zwoińska J, Gołda-Cępa M, Gamian A, Brzychczy-Włoch M. Molecular characteristic, antibiotic resistance and detection of highly immunoreactive proteins of Group B Streptococcus strains isolated from urinary tract infections in Polish adults. Frontiers in Microbiology 2022, 13, 809724. DOI​
  19. Biegun K, Ścibik Ł, Krawczyk A, Brzychczy-Włoch M. ROla wirusów latentnych HPV, EBV, CMV w rozwoju raka płaskonabłonkowego gardła środkowego. Polski Przegląd Otorynolaryngologiczny 2022, 11 (3), 24-29. DOI

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

1. Sitarz K, Czamara K, Bialecka J, Klimek M, Szostek S, Kaczor A. Dual Switch in Lipid Metabolism in Cervical Epithelial Cells during Dysplasia Development Observed Using Raman Microscopy and Molecular Methods. Cancers 2021, 13, 1997. DOI
  2. Sitarz K, Kopec J, Zawilinska B, Klimek M, Szostek S. Sequence variation analysis of E1 and E2 genes human papillomavirus type 16 in cervical lesions in women from the south of Poland. Acta Biochim Pol. 2021, Epub: No 5599, Vol. 68.  DOI
  3. Ochońska D, Ścibik Ł, Brzychczy-Włoch M. Biofilm Formation of Clinical Klebsiella pneumoniae Strains Isolated from Tracheostomy Tubes and Their Association with Antimicrobial Resistance, Virulence and Genetic Diversity. Pathogens 2021, 10, 1345. DOI
  4. Mrozinska S.; Kapusta P.; Gosiewski T.; Sroka-Oleksiak A.; Ludwig-Słomczyńska A.H.; Matejko B.; Kiec-Wilk B.; Bulanda M.; Małecki M.T.; Wolkow P.W.; Klupa T. The Gut Microbiota Profile According to Glycemic Control in Type 1 Diabetes Patients Treated with Personal Insulin Pumps.Microorganisms 2021, 9, 155. DOI
  5.  Stefura T, Zapała B, Gosiewski T, Krzysztofik M, Skomarovska O, Major P. Relationship between bariatric surgery outcomes and the preoperative gastrointestinal microbiota: a cohort study. Surg Obes Relat Dis 2021, 17, 889-899. DOI
  6. Salamon D, Sroka-Oleksiak A, Gurgul A, Arent Z, Szopa M, Bulanda M, Małecki MT, Gosiewski T. Analysis of the Gut Mycobiome in Adult Patients with Type 1 and Type 2 Diabetes Using Next-Generation Sequencing (NGS) with Increased Sensitivity—Pilot Study. Nutrients 2021, 13, 1066. DOI
  7. Szaleniec J, Gibała A, Hartwich P, Hydzik-Sobocińska K, Konior M, Gosiewski T, Szaleniec M. Challenging the gold standard: methods of sampling for microbial culture in patients with chronic rhinosinusitis. Eur Arch Otorhinolaryngol. 2021, DOI
  8. Stefura T, Zapała B, Gosiewski T, Skomarovska O, Dudek A, Pędziwiatr M, Major P. Differences in Compositions of Oral and Fecal Microbiota between Patients with Obesity and Controls. Medicina 2021, 57, 678. DOI
  9. Krawczyk A, Salamon D, Kowalska-Duplaga K, Bogiel T, Gosiewski T. Association of Fungi and Archaea of the Gut Microbiota with Crohn’s Disease in Pediatric Patients—Pilot Study. Pathogens 2021, 10, 1119. DOI
  10. Krawczyk A, Salamon D, Gosiewski. Czy mykobiom jelitowy może odgrywać rolę w etiologii chorób przewlekłych? Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o., 2021 s. 27-37 : bibliogr. 63 poz. p-ISBN: 978-83-66489-65-3
  11. Gibała A, Żeliszewska P, Gosiewski T, Krawczyk A, Duraczyńska D, Szaleniec J, Szaleniec M, Oćwieja M. Antibacterial and Antifungal Properties of Silver Nanoparticles—Effect of a Surface-Stabilizing Agent. Biomolecules 2021, 11. DOI
  12. Ochonska D, Klaminska-Cebula H, Dobrut A, Bulanda M, Brzychczy-Wloch M. Clonal Dissemination of KPC-2, VIM-1, OXA-48-Producing Klebsiella pneumoniae ST147 in Katowice, Poland. Polish  Journal of Microbiology 2021, 69(1) 107-116. DOI
  13. Golda-Cepa M, Pajerski W, Duch J, Jarosz M, Indyka P, Pawlyta M, Ochonska D, Brzychcz-Wloch M, Sojka Z, Kotarba A. Innovative method for the preparation of catalytic surfaces : the application of microorganisms for the deposition of nanoparticles on supports. Applied Surface Science 2021,  553, 149573. DOI
  14. Dziadek M.; Dziadek K.; Checinska K.; Zagrajczuk B.; Golda-Cepa M;, Brzychczy-Włoch M.;, E. Menaszek, A. Kopec, K. Cholewa-Kowalska. PCL and PCL/bioactive glass biomaterials as carriers for biologically active polyphenolic compounds: comprehensive physicochemical and biological evaluation. Bioactive Materials 2021, 6 (6),1811-1826. DOI
  15. Gawęda M.; Jeleń P.; Bik M.; Leśniak M.; Sowa M.; Simka W.; Gołda-Cępa M.; Brzychczy-Włoch M.; Olejniczak Z.; Nocuń M.; Sitarz M. Modification of SiOC-based layers with cerium ions - influence on the structure, microstructure and corrosion resistance. Applied Surface Science 2021, 543 (8). DOI
  16. Mrozińska S.; Kapusta P.; Gosiewski T.; Sroka-Oleksiak A.; Ludwig-Słomczyńska A. H.; Matejko B.; Kiec-Wilk B.; Bulanda M.; Malecki M. T.; Wołkow P. P.; Klupa T. The Gut Microbiota Profile According to Glycemic Control in Type 1 Diabetes Patients Treated with Personal Insulin Pumps Microorganisms 2021, 9 (1), 155. DOI
  17. Ścibik Ł, Dobosz P, Pabis D. Endoscopic removal of inferior turbinate pleomorphic adenoma - case report. Polish otorhino Rev, 2021, 10 (3), 23-26. DOI
  18. Borowa A, Rymarczyk D, Ochońska D, Brzychczy-Włoch M, Zieliński B. Deep learning classification of bacteria clones explained by persistence homology. International Joint Conference on Neural Networks 2021, 53, 1-8. DOI
  19. Dobrut A, Brzychczy-Włoch M. Epitopy - niewielkie cząsteczki o wielkiej mocy. Biotechnologia.pl 2021, 4, 18-21. LINK
  20. Brzychczy-Włoch M. Facial composie of deadly pathogens. Jagiellonian Projector 2021, 3, 15-16. LINK
  21. Brzychczy-Włoch M. Portret Pamięciowy zabójczych patogenów. Projektor Jagielloński 2021, 3, 15-16. LINK
  22. Dobrut A, Tabacki A, Brzychczy-Włoch M. Przegląd klasycznych i nowoczesnych metod w diagnostyce mastitis. Biotechnologia.pl  2021, 4, 30-33. LINK
  23. Ochonśka D Olechowska-Jarząb A, Dobrut A, Bulanda M, Brzychczy-Włoch M. Studies on molecular epidemiology of ESβL-producing Klebsiella pneumoniae isolated from patients hospitalized in a specialist hospital in southern Poland. Advances in Hygiene and Experimental Medicine 2021, 75, 970-979. DOI
  24. Sitarz K, Kopec J, Szostek S, Sulowicz J. Incidence of betapapillomaviruses the tumour and perilesional healthy skin in patients with basal cell carcinoma depending on sex, age, hair colour, tumour subtype, its location and dissemination. Adv Dermatol Allergol 2021, 38(5), 866-872. DOI

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

1. Krawczyk A, Salamon D, Gosiewski T. Wpływ diety bezglutenowej na liczebność wybranych mikroorganizmów jelitowych u dzieci z celiakią - Wpływ diety bezglutenowej na liczebność wybranych mikroorganizmów jelitowych u dzieci z celiakią. Lublin; Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o., 2020. s. 141-152 : il., bibliogr. 24 poz. p-ISBN: 978-83-66489-02-8
  2. Stefura T, Zapała B, Stój A, Gosiewski T, Skomarovska O, Krzysztofik M, Pędziwiatr M, Major P. Does Postoperative Oral and Intestinal Microbiota Correlate with the Weight-Loss Following Bariatric Surgery?—A Cohort Study. J. Clin. Med. 2020, 9(12), 3863; DOI
  3. Krawczyk A, Salamon, Kowalska-Duplaga K, Gosiewski T. Gut Archaea in the context of human diseases. Postepy Hig Med Dosw 2020, 74 : 1-10 DOI
  4. Biernat-Sudolska M.; Bilska-Wilkosz ; Rojek-Zakrzewska D.  In-Vitro Activity  of Lipoic Acid against  Ureaplasma urealyticum and  Ueaplasma parvum isolated from women with infections of the urogenital tract. A Pilot Study. Acta Biochimica Polonica. 2020, 67 (4), 623-628. DOI
  5. Kazek-Kęsika A.; Nosol A.; Płonka J.; Śmiga-Matuszowicz M.; Student S.; Brzychczy-Włoch M. et al. Physico-chemical and biological evaluation of doxycycline loaded into hybrid oxide-polymer layer on Ti-Mo alloy. Bioactive Materials 2020, 5 (3), 553–63. DOI
  6. Kopec J.; Szostek S.; Sułowicz J.; Zawilińska B. Comparison and evaluation of three different molecular methods for detection of human Betapapillomaviruses in skin biopsies from patients with nonmelanoma skin cancer and precancerous lesions. Acta Biochimica Polonica. 2020, 67(2), 189-195. DOI
  7. Kowalska-Duplaga K.; Kapusta P.; Gosiewski T.; Sroka-Oleksiak A.; Ludwig-Słomczyńska A.H.; Wołkow P.P. et al. Changes in the Intestinal Microbiota Are Seen Following Treatment with Infliximab in Children with Crohn's Disease. Journal of Clinical Medicine 2020, 9 (3), 687. DOI
  8. Leśniak-Ziółkowska K.; Kazek-Kęsika A.; Rokosz K.; Raaen S.; Stolarczyk A.; Krok-Borkowicz M.; Pamuła E.; Gołda-Cępa M.; Brzychczy-Włoch M.; Simka W. Electrochemical modification of the Ti-15Mo alloy surface in solutions containing ZnO and Zn3(PO4)2 particles. Materials Science and Engineering: C, Materials for Biological Applications 2020, 115, 111098. DOI
  9. Leśniak-Ziółkowska K.; Śmiga-Matuszowicz M.; Blacha-Grzechnik A.; Student S.; Brzychczy-Włoch M.; Krok-Borkowicz M. et al. Antibacterial and cytocompatible coatings based on poly(adipic anhydride) for a Ti alloy surface. Bioactive Materials 2020, 5 (3), 709–720. DOI
  10. Nastyshyn S.; Raczkowska J.; Stetsyshyn Y.; Orzechowska B.; Banasiks A.; Shymborska Y.; Brzychczy-Włoch M.; Gosiewski T. et al. Non-cytotoxic, temperature-responsive and antibacterial POEGMA based nanocomposite coatings with silver nanoparticles. RSC Advances 2020, 10 (17), 10155–66. DOI
  11. Pajerski W.; Duch J.; Ochońska D.; Gołda-Cępa M.; Brzychczy-Włoch M.; Kotarba A. Bacterial attachment to oxygen-functionalized graphenic surfaces. Materials Science and Engineering: C, Materials for Biological Applications 2020, 113, 110972. DOI
  12. Salamon D.; Gosiewski T.; Krawczyk A.; Sroka-Oleksiak A.; Duplaga M.; Fyderek K.; Kowalska-Duplaga K. Quantitative changes in selected bacteria in the stool during the treatment of Crohn's disease. Advances in Medical Sciences 2020, 65 (2), 348-53. DOI
  13. Sitarz K.; Czamara K.; Bialecka J.; Klimek M.; Zawilinska B.; Szostek S.; Kaczor A. HPV Infection Significantly Accelerates Glycogen Metabolism in Cervical Cells with Large Nuclei: Raman Microscopic Study with Subcellular Resolution. International Journal of Molecular Sciences. 2020, 21(8), 2667. DOI
  14. Sitarz K.; Kopec J.; Szostek S; Sulowicz J. Incidence of betapapillomaviruses in the tumour and perilesional healthy skin in patients with basal cell carcinoma depending on sex, age, hair colour, tumour subtype, its location and dissemination. Advances in Dermatology and Allergology. 2020. DOI
  15. Sroka-Oleksiak A.; Gosiewski T.; Pabian W.; Gurgul A.; Kapusta P.; Ludwig-Słomczyńska A.; Wołkow P.; Brzychczy-Włoch M. Next-Generation Sequencing as a Tool to Detect Vaginal Microbiota Disturbances during Pregnancy. Microorganisms 2020, 8 (11). DOI
  16. Sroka-Oleksiak A.; Młodzińska A.; Bulanda M.; Salamon D.; Major P.; Stanek M. et al. Metagenomic Analysis of Duodenal Microbiota Reveals a Potential Biomarker of Dysbiosis in the Course of Obesity and Type 2 Diabetes: A Pilot Study. Journal of Clinical Medicine 2020, 9 (2), 369. DOI
  17. Zawilińska B.; Szostek S. Koronawirusy o niskiej i wysokiej patogenności, zakażające człowieka. Zakażenia XXI Wieku. 2020, 3(1), 7-16. DOI
  18. Zieliński B.; Sroka-Oleksiak A.; Rymarczyk D.; Piekarczyk A.; Brzychczy-Włoch M. Deep learning approach to describe and classify fungi microscopic images. PLoS One 2020, 15 (6), e0234806. DOI
  19. Źródłowski T.; Sobońska J.; Salamon D.; McFarlane I.M.; Ziętkiewicz M.; Gosiewski T. Classical Microbiological Diagnostics of Bacteremia: Are the Negative Results Really Negative? What is the Laboratory Result Telling Us About the Gold Standard? Microorganisms 2020, 8 (3), 346. DOI

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

1. Drożdż K.; Ochońska D.; Ścibik Ł.; Brzychczy-Włoch M. Ocena tworzenia biofilmu przez szczepy kliniczne Staphylococcus aureus wyizolowane od pacjentów z tracheostomią. Forum Zakażeń 2019, 10 (4), 253–5. EVERETH
  2. Kazek-Kęsik A.; Nosol A.; Płonka J.; Śmiga-Matuszowicz M.; Gołda-Cępa M.; Krok-Borkowicz M. et al. PLGA-amoxicillin-loaded layer formed on anodized Ti alloy as a hybrid material for dental implant applications. Materials Science and Engineering: C, Materials for Biological Applications 2019, 94 (1), 998–1008. DOI
  3. Kochan P.; Rajca L.; Samet A.; Heczko P.B.; Brzychczy-Włoch M. Necrotizing Fasciitis – A Case Report of GBS Infection in a Previously Healthy Woman. Austin Journal of Surgery 2019, 6 (16), 1204.
  4. Kowalska-Duplaga K.; Gosiewski T.; Kapusta P.; Sroka-Oleksiak A.; Wędrychowicz A.; Pieczarkowski S. et al. Differences in the intestinal microbiome of healthy children and patients with newly diagnosed Crohn's disease. Scientific Reports 2019, 9, 18880. DOI
  5. Kowalska-Duplaga K.; Krawczyk A.; Sroka-Oleksiak A.; Salamon D.; Wędrychowicz A.; Fyderek K. et al. Dependence of Colonization of the Large Intestine by Candida on the Treatment of Crohn's Disease. Polish Journal of Microbiology 2019, 68 (1), 121–6. DOI
  6. Krawczyk A.; Salamon D.; Gosiewski T. Role of gut microbiota in pathogenesis of selected chronic diseases. World Scientific News 2019, 132, 132–54. PJJD
  7. Kruk T.; Gołda-Cępa M.; Szczepanowicz K.; Szyk-Warszyńska L.; Brzychczy-Włoch M.; Kotarba A. et al. Nanocomposite multifunctional polyelectrolyte thin films with copper nanoparticles as the antimicrobial coatings. Colloids and Surfaces B: Biointerfaces 2019, 181, 112–8. DOI
  8. Leśniak K.; Płonka J.; Śmiga-Matuszowicz M.; Brzychczy-Włoch M.; Kazek-Kęsik A. Functionalization of PEO layer formed on Ti-15Mo for biomedical application. Journal of Biomedical Materials Research. Part B, Applied Biomaterials 2019, 108 (4), 1568–79. DOI
  9. Mazgaj M.; Sułowicz J.; Szostek S.; Wojas-Pelc A. What do we know about role of human papillomavirus infection in development of basal cell carcinoma? Przegląd Lekarski. 2019, 76(11-12), 541-548.
  10. Mrozińska S.; Gosiewski T.; Sroka-Oleksiak A.; Szopa M.; Bulanda M.; Malecki M. T. The effect of linagliptin treatment on gut microbiota in patients with HNF1A-MODY or type 2 diabetes – a preliminary cohort study. Clinical Diabetology 2019, 8 (6), 263–70. DOI
  11. Pachota M.; Kłysik-Trzciańska K.; Synowiec A.; Yukioka S.; Yusa S.I.; Zając M.; Zawilinska B.; Dzieciatkowski T.; Szczubialka K.; Pyrc K.; Nowakowska M. Highly Effective and Safe Polymeric Inhibitors of Herpes Simplex Virus in Vitro and in Vivo. ACS Applied Materials and Interfaces. 2019, 11(30), 26745-26752. DOI
  12. Pajerski W.; Ochońska D.; Brzychczy-Włoch M.; Indyka P.; Jarosz M.; Gołda-Cępa M. et al. Attachment efficiency of gold nanoparticles by Gram-positive and Gram-negative bacterial strains governed by surface charges. Journal of Nanoparticle Research 2019, 21, 186. DOI
  13. Raczkowska J.; Stetsyshyn Y.; Awsiuk K.; Brzychczy-Włoch M.; Gosiewski T.; Jany B. et al. "Command" surfaces with thermo-switchable antibacterial activity. Materials Science and Engineering: C, Materials for Biological Applications 2019, 103, 109806. DOI
  14. Salamon D.; Ochońska D.; Wojak I.; Mikołajczyk E.; Bulanda M.; Brzychczy-Włoch M. Evidence for Infections by The Same Strain of Beta 2-toxigenic Clostridium perfringens Type A Acquired in One Hospital Ward. Polish Journal of Microbiology 2019, 68 (3), 323–8. DOI
  15. Sitarz K.; Szostek S. Food and drug administration - approved molecular methods for detecting human papillomavirus infection. Ginekologia Polska. 2019, 90(2), 104-108. doi:
  16. Sroka-Oleksiak A.; Ulman M.; Małecka B.; Bulanda M. Fluorescencyjna hybrydyzacja in situ w detekcji infekcyjnych powikłań przewlekłej stymulacji serca - badania pilotażowe. Zakażenia XXI Wieku 2019, 2 (2), 71–5. MAVIPURO
  17. Sułowicz J.; Szostek S.; Wojas-Pelc A.; Sułowicz W. Znaczenie infekcji HPV w rozwoju raków skóry. Przegląd Lekarski. 2019, 76(11-12), 541-548.
  18. Szaleniec J.; Gibała A.; Pobiega M.; Parasion S.; Składzień J.; Stręk P.; Gosiewski T.; Szaleniec M. Exacerbations of Chronic Rhinosinusitis - Microbiology and Perspectives of Phage Therapy. Antibiotics 2019, 8 (4), 175. DOI